Albatraoz virala succé lockade Sony

Av Redaktionen
Okt 4th, 2013
0 Kommentarer
605 Views

Den virala succén ”Albatraoz” har gått varm under sommaren. Låten laddades upp på Record Union och spred sig sedan snabbt i sociala medier. Idag lyssnar i snitt ca 20.000 svenskar på låten dagligen – trots att ingen marknadsföring har gjorts.

Bandet Albatraoz består av det fyra vännerna Aron Ekberg, Måns Harvidsson, Rasmus Sahlberg och Nicklas Savolainen som alla känt varandra sedan barnsben hemma i Borås. De träffades via sitt intresse för fotboll men när vännerna en dag satt hemma hos Aron och lyssnade på hans senaste komposition så kom idén, låt oss göra en låt ihop!

Sagt och gjort. Tre timmar senare var låten med samma namn färdig och ingen av killarna kunde nog ana att de då lagt grunden för vad som kommit att bli en viral succé. Låten laddades upp på Record Union samtidigt som den började spridas digitalt i sociala medier och det dröjde inte länge innan ”Albatraoz” nådde skivbolagets öron och signades.

Record Union, som är nordens ledande distributör av independentmusik fungerar som en brygga mellan artister och skivbolag där osignade artister har möjlighet att ladda upp sin musik och bli upptäckta av Sony Musics A&R- och talangutvecklingsteam.

Idag släpptes ”Albatraoz” officiella video som du ser nedan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *