Familjen Dafgård samarbetar med Universal Music

Av Redaktionen
Jun 18th, 2013
0 Kommentarer
471 Views

Familjen Dafgård har, sedan årsskiftet, inlett ett samarbete med Universal Music. Musik är en viktig del av kommunikation kring några av varumärkena inom Dafgårds, och i detta fall specifikt produkten Gorbys (piroger).

Den första aktiveringen i samarbetet är skapandet av ClubTrekker som är och ska vara Sveriges bästa och mest nyfikna guide till en klubbscen i förändring. För att skapa detta har de två guiderna Bishat Araya och David Arkhult anställts. Deras jobb går ut på att resa Sverige och världen runt för att besöka klubbar, träffa DJs och andra profiler runt klubbscenen. Allt för att möjliggöra skapandet av just Sveriges bästa och mest nyfikna klubbguide – Clubtrekker.com.

Vi har inte kommunicerat Gorbys så tydligt de senaste åren. Att stärka varumärket genom musik känns helt naturligt och vi ska möta våra konsumenter på de ställen de befinner sig, säger Ola Larsson, Marknadschef Retail Sverige/Export, Familjen Dafgård.

Vi söker hela tiden nya arenor där vi möter våra konsumenter. Att hitta samarbeten med spännande varumärken är en del av vår strategi och något vi kommer att fortsätta utveckla framåt. Clubtrekker ligger helt i linje med vad vårt sätt att se på framtidens kommunikation; att skapa egna mediekanaler. Vårt samarbete med Familjen Dafgård är långsiktigt och jättekul, säger Mia Forsgren, Commercial Director, Universal Music.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *