Miss Li slår följe med Stadsmissionen

Av Redaktionen
Jul 17th, 2009
0 Kommentarer
286 Views
Miss Li

Miss Li

Stadsmissionerna i Stockholm, Göteborg och Malmö har i sommar dragit igång en mobil insamlingskampanj för storstädernas ungdomar tillsammans med Burger King.
Bootleg-kampanjen går ut på att populära artister skänker unikt och tidigare outgivet materiel. Det kan vara både bilder och ljud – alltifrån en ljudskiss under arbetet av en låt till filmklipp från konserter. Det som är gemensamt är att bidragen inte givits ut tidigare och inte går att få på något annat sätt.

Bidragen kan laddas ned från Stadsmissionernas mobila hemsida för 25 kr. Det tillkommer ett nytt unikt bidrag varje vecka och pengarna går till Stadsmissionernas ungdomsverksamheter.

Idag lanseras Miss Li som bidrar med en exklusiv akustisk version av ”I Heard of a Girl”.

– För mig var det helt självklart att ställa upp, säger Miss Li. Ungdomarna är vår framtid och är viktiga att satsa på. Jag hoppas att fler artister känner samma sak och ansluter sig till kampanjen så att vi kan slå insamlingsmålet och verkligen hjälpa dem som behöver det.

Toni Holgersson är känd som musikern som på ett känsligt och naket sätt berättar om samtiden och sitt eget liv. Han har sedan 1989 gett ut åtta album och 10 singlar. Nu håller Toni på att spela in ett nytt album och innan det släpps delar han med sig av demoversionen av ”Ibland kallar jag det kärlek”. Toni har själv erfarenhet av att leva i hemlöshet och kommenterar sin medverkan i kampanjen såhär:

– Jag vill bara betala tillbaka luncherna jag har ätit på Stadsmissionsgården.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *