Nari & Milani kontrakteras av JoiaAgency

Av Redaktionen
Jan 4th, 2013
0 Kommentarer
335 Views

JoiaAgencys familj växer så det knakar och vi välkomnar det nya året med ytterligare tre signeringar. JoiaAgency är stolta att presentera Nari & Milani, Dödselectro och Daladubz.

Nari & Milani behöver ingen närmare presentation för alla inbitna houseälskare, men för er som inte vet vilka de är så hade den italienska duon sitt stora kommersiella genomsbrott när Swedish House Mafia spelade deras hyllade låt ’Atom’ på sin historiska spelning på Madison Square Garden i New York. De är dock absolut inga nykomlingar i branschen utan de träffades och började producera musik tillsammans redan 1996 och har sedan dess legat i framkant på housescenen med klassiker som ’Gnar’ och ’Gnuk’. Med deras unika sound så spelas de flitigt av alla djs runt om i världen.

”Att kunna erbjuda våra kunder & samarbetspartner en av världens mest hypade DJ-duos för den svenska marknaden är inget annat än jättestort för oss”, säger Thomas Svanström från JoiaAgency.

Dödselectro grundas i en elektronisk musikblogg startad av en helt vanlig kille som heter Tobias. Bloggen växte snabbt och det naturliga steget för honom blev att börja DJ:a och producera egen musik. Musiken beskriver Tobias som fruktansvärt fet och cool musik. Det kan vara allt från house till dubstep, men signaturen ligger alltid i tunga basgångar och sexiga breaks.

Nu tar Dödselectro steget från att vara sin egen bokningsagent till att ge förtroendet till JoiaAgency. ”Det är rätt slitsamt att fixa alla sina gigs själv, och jag har massa annat för mig; bloggen, P3 och en EP på gång. JoiaAgency är bäst på det de gör i Sverige och jag är väldigt glad över att signa med dem”.

Anton är en 21 år ung talang från Borlänge som producerar smutsig dubstep under pseudonymen Daladubz. Han hörde dubstep för första gången 2007 och fastnade direkt för genren. Tillsammans med sin vapendragare Dayn fick han sedan sin första spelning i Borlänge och de vann mark både på hemmaplan och utomlands som ”the filthy swedes” för sin exprimentella dubstep. Daladubz genomslag kom med låten ’Pink Elephants VIP’ som släpptes 2009, inspirerad av scenen med rosa elefanter i filmen Dumbo. Låten uppmärksammades av dupstep-giganten Bassnectar och är nu uppe i dryga 2 miljoner views på YouTube. Nu är det Sveriges tur att se Daladubz talang. ”Jag tror att JoiaAgency kan hjälpa mig att växa som artist i Skandinavien och jag kan också ge en lite ny vinkel på vad JoiaAgency representerar sedan tidigare”, säger Anton.

”Med Daladubz och Dödselectro breddar vi vårt utbud med någonting vi inte tidigare haft på JoiaAgency, både dub och electro är växande musikscener. Dödselectro känner alla igen från P3 och Daladubz har redan en stor fanbase i Sverige, och vi tror att de kommer fungera utmärkt på Sveriges festivalscener. De har båda två redan etablerat sig som potentiella kommande stjärnskott”, säger Jonas Sellberg från JoiaAgency.

JoiaAgency är Skandinaviens största Dj-agentur och förmedlar artister både nationellt och internationellt. Bolaget startades av Jonas Sellberg, Thomas Svanström och Luciano Ingrosso i slutet på 2010. JoiaAgency har under sin verksamma tid arbetat med majoriteten av alla nattklubbar runt om i Sverige.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *