Ny jättehit från Marina and the Diamonds

Av Redaktionen
Okt 3rd, 2010
0 Kommentarer
245 Views

marina-and-the-diamonds-2010

Marina and the Diamonds har gjort årets kanske största pophit. “I am not a robot” klättar på Itunes-listan efter att Lindex har använt låten i sin TV-kampanj. Låten klättrar på Itunes och ligger i skrivande stund top 10, den är även 11 på tracklistan. Albumet ”Family Jewels” klättar även den på Itunes och ligger top 30.

Bakom artistnamnet Marina döljer sig en 24-årig grekisk/walesiska 24-åringen Marina Diamandis och hennes kompband The Diamonds. Tillsammans skapar de ett unikt sound och överglänser de flesta andra av dagens akter. Karriären inleddes med en EP full av våghalsiga remixer, sen kom debuten ”The Family Jewels” som innehåller hitsingeln ”I am not a robot”. Marina kör sin alldeles egen stil vad gäller både scenkläder, sound och uttryck.

Efter en lysande spelning på årets Way Out West festival i Göteborg kommer Marina och hennes diamanter tillbaka till Sverige i höst. Den 22 november spelar Marina & The diamonds på Nalen i Stockholm, för att sedan ta sig vidare till Göteborg och Pusterviksbaren den 23 november. Mer information om Marina and the Diamonds Sverige-spelningar.

“Hailed as the new Kate Bush and certain to be one of 2010’s most ubiquitous tips, her debut album proves she’s got the depth of tunes and ideas to match the hype.”The Guardian

The Family Jewels är producerad av Liam Howe (Ex-Sneaker Pimps), Biff Stannard (Kylie) och Pascal Gabriel (Ladyhawke) och låter inte som någon annan debutant av vår tid. Marina är ett äkta original som som har färgat denna poppärla med hjärta och själ. 12 låtar, 42 minuter, lång – The Family Jewels är delvis självbiografisk, delvis saga med ett sound som spänner från gnistrande pop i “Shampain” och “Hollywood” till mjuk glänsande elegans i “Obsessions” och “Numb”; poppunk i “Girls” och sprittande “Mowgli’s Road” och “Hermit the Frog”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *