Som Fan släpper debutalbum i februari

Av Redaktionen
Nov 23rd, 2013
0 Kommentarer
449 Views

När Som Fan tar sig an något kan man lita på att de gör det 100 %. Efter att ha släppt två über-kreddiga EP:s tar nu den svenska raptrion steget ut i mainstream-strålkastarens ljus och släpper i februari debutalbumet ”Sellout”. För att tjäna ännu mer pengar kommer Som Fan dessutom att sälja reklamutrymme till företag på albumets omslag. Redan för någon dag sedan släpps singeln “Taxi” med tillhörande video.

Som Fan består av producenten Ezana Mussie (Ezzo Fresh) samt rapparna Noah Sebnat (Nomaden) och Roine Tälth-Borgstrand (Sexfemman). Debutalbumet “Sellout” gästas av Jaqe, Timbuktu, Simon Emanuel och Silvana Imam och släpps den 17 februari.

“Vi tror inte på ett trångsynt konserverande av det kulturella kapitalet, vi tror inte heller på upprätthållandet av stereotypa föreställningar, det enda vi egentligen tror på är hållbar utveckling och pengar” – säger Noah Sebnat om samarbetet med Sony Music.

“Make it rain” – säger Mark Dennis, VD på Sony Music.

Det första smakprovet från albumet är singeln ”Taxi” som släpps idag med en tillhörande video. Låten är en uppmaning till allmänheten att placera överförfriskade nattugglor i en taxi innan det blir problem och i videon får vi följa en udda placerad London-taxi på just detta uppdrag.

Se videon till “Taxi” här nedan.

Skivomslaget och dess annonsörer kommer att synas i all marknadsföring och spridas genom sociala medier i bandets och dess gästers förlängda nätverk. Den viktigaste exponeringen kommer framförallt vara hos alla digitala återförsäljare. För alltid.

Som annonsör betalar man olika priser beroende på hur många pixlar man köper, dock minst 150×150 pixlar för ca 0,02 kr/pixel = 500 kr.

Maila annonsera@somfan.biz för att anmäla ditt intresse och få mer information om exponering, kanaler, räckvidd, målgrupp och pris.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *