Stockholm Globe Arenas introducerar nytt biljettsystem

Av Redaktionen
Nov 27th, 2013
0 Kommentarer
673 Views

Idag introducerar vi ett nytt sätt att köpa biljetter till alla evenemang i våra arenor genom lanseringen av biljettsystemet AXS.com. Vi blir därmed först i Sverige med det nya biljettsystemet som möter dagens behov av digitala tjänster, exempelvis ett virtuellt väntrum samt möjligheten att bjuda in sina vänner till platserna bredvid sin egen.

Det nya biljettsystemet, som har haft en stadig tillväxt både i USA och Storbritannien, hanterar för närvarande all biljettförsäljning vid arenor som O2 Arena i London och Staples Center i Los Angeles. Vi på Stockholm Globe Arenas arrangerar årligen över 300 evenemang inom sport, underhållning och musik som besöks av över 2 miljoner människor. Från och med måndag den 25 november kommer alla besökare till Ericsson Globe, Tele2 Arena, Hovet och Annexet att kunna köpa biljetter på ett nytt sätt genom lanseringen av det nya biljettsystemet. Kommande evenemang som alla lanseras på globearenas.se med det nya biljettsystemet AXS inkluderar bland annat Robbie Williams, Nine Inch Nails, Backstreet Boys, Harem Nights, Oddset Hockey Games, Konståknings-EM 2015, säsongskort till HIF Fotboll och DIF Fotboll samt biljetter till DIF Ishockey och AIK Ishockey.

Vi är glada över att kunna erbjuda alla våra besökare en ny användarvänlig och mobil portal för biljettköp. Genom AXS kan vi ge våra besökare en bättre köpupplevelse som både är enkel och snabb. Lanseringen av AXS är en viktig del i vårt arbete att göra det så smidigt som möjligt att uppleva våra evenemang live, säger Ninna Engberg, VD på Stockholm Globe Arenas.

Biljettsystemet AXS har utformats specifikt för att kunna hantera större biljettsläpp, spara tid vid biljettköpen och samtidigt ge besökarna en bättre köpupplevelse via nya innovativa tjänster.

Sverige är ett tekniskt innovativt land med en uppkopplad och nyfiken befolkning och Stockholm Globe Arenas har de bästa arenorna i norra Europa. Därför var Sverige ett naturligt nästa val för oss. Vi vill göra det enklare, roligare och mer socialt för evenemangsbesökarna att köpa biljetter, säger Dean DeWulf, VP AXS Europe.

Det nya biljettsystemet AXS som vi idag lanserar för biljettköp till alla evenemang inkluderar bland annat några helt nya tjänster:

· AXS Waiting room – är ett virtuellt väntrum som öppnas upp kort innan biljettsläppet i vilket köpare redan innan kan ange sina betalningsuppgifter och få information om tillgängliga biljetter. Hela idén bygger på att ge köparna större transparens genom och samtidigt snabba upp köpprocessen.

· AXS Invite – är en helt ny revolutionerande tjänst som möjliggör för biljettköpare att boka platserna bredvid sin egen och bjuda in sina vänner via Facebook eller mail att köpa dessa. På så sätt slipper en person ligga ute med betalning för samtliga biljetter och samtidigt kan alla sitta tillsammans.

AXS Mobile app – som finns tillgänglig för både iOS och Android möjliggör för användarna att köpa biljetter med endast ett klick och att enkelt hantera och dela sina biljetter med vänner. Appen innehåller även en Memory Book i vilken användarna kan skapa egna minnesbilder kopplade till evenemangen. Den mobila utvecklingen är stark för AXS som redan idag har 40% av trafiken och 26% av köpen från mobilanvändare.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *