Swedish House Mafia samarbetar med Absolut Vodka

Av Redaktionen
Mar 13th, 2012
0 Kommentarer
471 Views

Absolut Vodka har inlett ett samarbete med Swedish House Mafia (Axwell, Sebastian Ingrosso och Steve Angello). Uppdraget är att skriva en skräddarsydd låt för deras kommande amerikanska reklamkampanj som kommer att rulla ut över Europa i sommar.

Spike Jonze, Cee-Lo Green, Jay-Z, Andy Warhol och Keith Haring är de senaste kreativa partners inom ledande konstnärer i musik, konst och mode som Absolut Vodka har haft ett samarbete med.

”GREYHOUND” är en instrumental låt och kommer att vara tillgänglig för nedladdning från den 12 mars 2012.
”När vi spelade ”GREYHOUND” för första gången var det framför 20.000 fans på Madison Square Garden, och reaktionen var fantastisk! Det gav oss gåshud.” säger Sebastian Ingrosso.

Den 14 juli 2012 spelar Swedish House Mafia ett historiskt långt 9 timmars-gig ”One Night Stand” inför 65.000 personer på Milton Keynes National Bowl. Bandet har också bekräftat att DJ producenterna Calvin Harris, 17-åriga pop/house tillverkaren Madeon, DJ Pete Tong och den svenska kollegan Alesso är särskilda inbjudna gäster till denna redan extraordinära show. Swedish House Mafia kommer att hamna på listan på andra musiklegender som haft huvudnumret på National Bowl såsom Oasis, Green Day, Metallica, Eminem och Foo Fighters.

Fansen kommer få möjlighet att köpa ett VIP-paket till denna upplevelse för ca 2.200 kr (inkl. moms och bokningsavgift) I VIP-paketet ingår egen catering, bar och tillgång till efterfesten där DJ: s kommer att spela fram till 02:00. De som redan köpt en vanlig biljett kommer att kunna uppgradera den för 1600 kr (inkl moms).

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *